Osnivač i dirigent Damir Smerdel
Rođen 1984. u Rijeci. Nakon završene osnovne i srednje glazbene škole „Mirković“ (gitara i teorija glazbe) u Opatiji, diplomira s maksimalnim ocjenama orkestralno dirigiranje na državnom konzervatoriju u Veneciji (bakalaureat) u klasi mo. G. Proiettija i mo. M. Summersa te u Bologni (magistarski studij) u klasi mo. L. Acocelle. Radio u glazbenim školama u Rabu, Opatiji, Delnicama, Kastvu te predavao glazbene teoretske predmete (solfeggio, harmonija, polifonija, glazbeni oblici, čitanje i sviranje partitura) kao i dirigiranje, zbor i orkestar na Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog te Bonar u Zagrebu.
Trenutno obavlja dužnost višeg stručnog suradnika za glazbene programe na Narodnom sveučilištu Dubrava u Zagrebu.
Za izvedbu Beethovenove Druge simfonije nagrađen je počasnim koncertom u bolonjskoj kapeli Farnese koncertom na kojem, između ostalog, po prvi put u tome talijanskom gradu izvodi Sorkočevićevu Treću simfoniju, a za diplomski rad u Veneciji praizvodi orkestralni komad „Idilu“ našeg skladatelja B. Kunca, do tad nikad javno izvedenog. Asistira i pri postavljanju opere „Turandot“ G. Puccinija u Santa Margheriti Ligure, u Italiji.
Vodio je amaterske zborove u Opatiji, Zaprešiću te i dalje surađuje s mješovitim pjevačkim zborom „Zvon“ iz Dobrinja na otoku Krku s kojima redovito održava koncerte u Hrvatskoj i u inozemstvu, a s posljednjim osvaja i brončanu nagradu na međunarodnom natjecanju zborova u Bratislavi. S istim je zborom snimljena na CD-u cjelovita Dobrinjska staroslavenska misa.
Četiri njegove skladbe za zbor a cappella su nagrađene i objavljene od strane Hrvatskog sabora kulture – dvije druge i dvije prve nagrade osvajaju skladbe „Maglica“, „Primorska sličica“, „…kolo naoko Pana…“ i „Zvona“ na tekstove D. Gervaisa, V. Vidrića i M. Nikolića.
Osnivač je Opatijskog komornog orkestra (OKO) s kojim redovito održava koncerte u Opatiji i okolici, a do sad je, između ostalog izveo Serenadu za gudače P. I. Čajkovskog i A. Dvořáka, Jednostavnu simfoniju B. Brittena, Serenadu za gudače A. Dvořáka, Petu i „Nedovršenu“ simfoniju F. Schuberta, Simfoniju br. 29 KV 201 i br. 40 KV 550 i 41 KV 551 „Jupiter“ W. A. Mozarta, Simfoniju br. 104 J. Haydna, Siegfriedovu idilu R. Wagnera, Ljetnu pastoralu A. Honeggera, Drugu, Četvrtu i Šestu simfoniju L. van Beethovena, Rumunjske plesove B. Bartóka, Pjesmu i ples sa Balkana J. Gotovca, Krizanteme G. Puccinija i ostalo s iznimno pozitivnim kritikama.
Usavršavao se kod poznatih dirigenata: Salavadorom Mas Condeom, Colinom Mettersom, Symeonom Ioannidisom, Charlesom Olivieri-Munroeom u Austriji, Italiji, Njemačkoj, Francuskoj, Češkoj, Rumunjskoj i Hrvatskoj a posebice izdvaja više dirigentskih majstorskih tečajeva s maestrom Konradom von Abelom o fenomenologiji glazbe Sergiua Celibidachea, a koji su na njega bitno utjecali kad je o promišljanju i pristupu glazbi riječ.
“I think music in itself is healing. It’s an explosive expression of humanity. It’s something we are all touched by. No matter what culture we’re from, everyone loves music.”